• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۷-۲۳ - ۲۳:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۴
  • 0
  • 0

جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد به‌صورت مردمی در سطح کشور برگزار خواهد شد

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه، از پوستر جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد.

جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد به‌صورت مردمی در سطح کشور برگزار خواهد شد

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه، از پوستر جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد. وی با تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) گفت: «قطعا کاستی‌هایی در سیستم تعلیم‌وتربیت کشور وجود دارد و ما باید در دانشگاه با سیاستگذاری‌های صحیح، برای حل این مسائل اقدام کنیم. البته مسیر کاملا مشخص است و این مسیر بازگشت به فطرت‌الله است. هرگاه انسان از فطرت خود که همان فطرت‌الله است جدا شود، به‌دست خود کاستی و خرابی به ‌بار می‌آورد و تنها راه آن برگشت به فطرت الهی است.»
دکتر طهرانچی با بیان اینکه «معلمی شغل انبیاست» و این تنها یک شعار نیست، اظهار داشت: «فلسفه دانشگاه با فلسفه نبوت و امامت همراه است و باید از این فلسفه استفاده کرد و با برگشت به اسلام ناب محمدی فرصتی فراهم کنیم جوانان این مرز و بوم با مکتب علوی تا مهدوی- که هسته اسلام ناب است- آشنا شوند.» 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «لازم است در این زمینه دانشگاه‌ها با تعلیم‌وتربیت صحیح، نسل جوان را هدایت کنند تا این نسل بتواند راه خود را در زمینه اسلام ناب محمدی پیدا کند. در این راستا، هنر و ادبیات می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.»
دکتر طهرانچی با بیان اینکه برگزاری جشنواره امامت و مهدویت یکی از حلقه‌های گمشده تعلیم‌وتربیت است، گفت: «برگزاری این جشنواره کمک می‌کند کاستی‌هایی که در زمینه تعلیم‌وتربیت وجود دارد، رفع شود. این موضوع اهمیت برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را آشکار می‌کند. این جشنواره یک چشمه جوشان در دانشگاه آزاد اسلامی است.»
وی با بیان اینکه لازم است جشنواره امامت و مهدویت مخاطبان خود را در میان دانشجویان افزایش دهد، تصریح کرد: «لازم است درخصوص مدارس سما و دانش‌آموزان نیز برنامه ویژه‌ای در این جشنواره در نظر گرفته شود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: «لازم است تلاش شود برگزاری جشنواره، یک حرکت مردمی باشد. این حرکت نباید سازمانی باشد، بلکه سازمان باید تنها بسترساز برگزاری جشنواره باشد. دانشگاه آزاد اسلامی باید در تمامی شهرها به‌عنوان هسته اولیه برگزاری جشنواره فعال باشد. همچنین مردم شهرها در برگزاری این جشنواره باید فعال باشند. هرچه مردم فعالیت بیشتری در برگزاری این جشنواره داشته باشند، آثار و پیامدهای آن نیز بیشتر خواهد شد.»
دکتر طهرانچی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، باید مردم پای کار بیایند و پیش‌همایش‌ها، پیش‌نشست‌ها، جلسات شعرخوانی و... برگزار شود، تصریح کرد: «این امر باید با تمسک به آل‌الله که سرمایه واقعی ما هستند، صورت گیرد. درطول یک ماه برگزاری جشنواره «امامت و مهدویت» که یک جشنواره ملی است، باید بستری برای شادی و نشاط جوانان تمامی شهرها در زمینه تعلیم‌وتربیت اسلامی فراهم شود.» 
وی با تاکید بر اینکه جشنواره «امامت و مهدویت» یک جشنواره علمی، فرهنگی و هنری است، گفت: «لازم است در مباحث علمی نیز فعالیت‌های لازم صورت گیرد و معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه وارد عمل شده و پایان‌نامه‌های مرتبط با امامت و مهدویت را درطول جشنواره برای مخاطبان تبیین کنند. لازم است جنبه علمی این جشنواره کاملا مشخص و برجسته باشد. این جشنواره باید در باب فرهنگی و هنر نیز بسیار قوی عمل کند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت تبیین در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: «تبیین باید به‌صورت صحیح در دانشگاه رقم خورد که یکی از بسترهای تحقق آن، برگزاری همین جشنواره‌هاست.»
دکتر طهرانچی با بیان اینکه در زمینه تربیت ولایی و ولایت‌مدار یعنی تربیتی که امامت و مهدویت را در متن زندگی بیاورد، یک مقدار کاستی داشته‌ایم، گفت: «باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد و سیاست‌هایی برای مدارس سما در نظر گرفته شود.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی از رسالت تعلیم‌وتربیت دانشگاه است؛ البته تعلیم‌وتربیتی که کلاسی نیست و بسیار موثرتر است. این جشنواره باید در فضای مجازی بروز و ظهور لازم را داشته باشد.»
لازم به‌ذکر است جشنواره امامت و مهدویت برای بار دوم در دانشگاه آزاد اسلامی، از 13 رجب تا 15 شعبان برگزار خواهد شد.

برترین‌های مسابقه کتابخوانی خط امام(ره) اعلام شدند
اختتامیه مسابقه کتابخوانی خط امام(ره) با حضور علی ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، محمد معرفت، مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مسئولان، معاونان، مدیران اجرایی دفاتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت‌کنندگان در این مسابقه به‌صورت مجازی برگزار شد.
ثقفی در این جلسه با بیان اینکه در مکتب امام خمینی(ره) تا تشکیل تمدن اسلامی نهضت ادامه دارد، گفت: «نهضت امام خمینی(ره) تا زمان جاری کردن همه احکام اسلام و ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد تا همه بشر به سعادت برسند.»
وی اظهار کرد: «احیای کرسی‌های آزاداندیشی، داشتن قاطعیت و تدبیر در اجرای قانون، پاسخگویی به شبهات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و اقناع آنان نسبت به اصول اسلام و انقلاب و ارائه الگوی صحیح تربیت معنوی را می‌توان به‌عنوان اصول مدیریت فضای فرهنگی در دانشگاه در نظر گرفت.»
اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:
نفر اول رقیه مراداسکندری از استان خوزستان، واحد علوم و فنون دریایی خرمشهر
نفر دوم منیره زعفرانی از استان آذربایجان غربی، واحد شاهین‌دژ
نفر سوم صمد علی‌دوست اقدم از استان البرز، واحد کرج

شایستگان تقدیر به‌قید قرعه
زهرا قادرخانی از استان البرز شهرستان اشتهارد
فرید علی‌دوست‌اقدم از استان آذربایجان شرقی تبریز
فائزه وکیلیان از استان همدان
ناهید درگاهی‌فرد‌سعید‌خانلو از استان تهران واحد اسلامشهر
حاجیه تقی‌زاده‌فانید از استان تهران
لازم به ذکر است مسابقه کتابخوانی خط امام(ره) که دبیرخانه آن برعهده نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بود از خرداد تا پایان تیرماه 1401 برگزار شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۴

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار